www.iatreion.gr  ygia.2  169x70_dicapro
 
 
ΝΙΑΣΙΝΗ - 18/10/2007

ΝΙΑΣΙΝΗ B3
ΤΙ ΕΙΝΑΙ

H νιασίνη συμβάλλει στην φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού και του νευρικου συστήματος και προλαμβάνει την ποδάγρα. Είναι ασθένεια που εκδηλώνεται με δερματίτιδα, διάρροιες, αδυναμία ίλιγγο και ανορεξία. Πριν τον εμπλουτισμό του σιτου σε νιασίνη η εμφανισή της ήταν αρκετά συχνή. Πιό πρόσφατα, διαπιστώθηκε ότι ένα πρόδρομο στοιχείο της νιασίνης αποκαλούμενη τρυπτοφάνη, είναι αμινοξύ (μια από τις δομικές ομάδες των πρωτεινών. Η τρυπτοφάνη (Tryptophane) καλείται «πρόδρομο», επειδή μπορεί να μετατραπεί σε νιασίνη. Η νιασίνη είναι μια από τις βιταμίνες του β συμπλέγματος οι οποίες διαδραματίζουν έναν ουσιαστικό ρόλο στο μεταβολισμό.

Τι κάνει η νιασίνη

Το σώμα σας χρειάζεται νιασίνη για να παραγει δύο κρίσιμα ένζυμα που βοηθούν να απελευθερώσουν την ενέργεια υπό μορφή γλυκόζης από τα τρόφιμα που αφομοιώνετε. Αυτό συμβαίνει με τη βοήθεια του κύκλου Krebs - μια σύνθετη διαδικασία που πραγματοποιείται στα κύτταρα. Εμποδίζει επίσης την παραγωγή της χοληστερόλης στο σώμα, παίζοντας κατά συνέπεια έναν σημαντικό ρόλο στην παρεμπόδιση των καρδιακών παθήσεων.

Πόση νιασίνη χρειαζόμαστε καθημερινά;

Η περιεκτικότητα των τροφίμων και των συμπληρωμάτων διατροφής σε νιασίνη εκφράζονται συνήθως σε χιλιοστόγραμμα.

Ο ακόλουθος πίνακας περιέχει τις συνιστώμενες ημερήσιες τροφικές δόσεις για τη βιταμίνη B3 στα χιλιοστόγραμμα ανά ημέρα:

 

Ηλικία

RDA (στο χιλιοστόγραμμο)

Νήπια

 

0 - 0.5

2*

0.5 - 1

4*

Παιδιά

 

1 - 3

6

4 - 8

8

Άτομα

 

9 - 13

12

14 - 18

16

19 - 30

16

31 - 50

16

51 - 70

16

70+

16

Γυναίκες

 

9 - 13

12

14 - 18

14

19 - 30

14

31 - 50

14

51 - 70

14

70+

14

Έγκυος

 

Όλες οι ομάδες ηλικίας

18

Θηλασμός

 

Όλες οι ομάδες ηλικίας

17


Ποια τρόφιμα έχουν νιασίνη
Η νιασίνη εμφανίζεται φυσικά στους διάφορους τύπους φυτικών και ζωικών προϊόντων και προστίθεται επίσης σε πολλά τρόφιμα ως συμπλήρωμα.

Οι καλύτερες πηγές είναι πρωτεϊνικές - πλούσια τρόφιμα, όπως τα αδύνατες κρέατα, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα φυστίκια και τις ζύμες. Ο τόνος είναι μια άριστη πηγή νιασίνης.

Αν και το γάλα και τα αυγά περιέχουν μικρές ποσότητες νιασίνης είναι εν τούτοις αρκετά πλούσια στο πρόδρομο της βιταμίνης, την τρυπτοφάνη. Για αυτόν τον λόγο, αυτά τα τρόφιμα μπορούν επίσης να μετρηθούν ως σημαντικές πηγές.

Τα αραφινάριστα δημητριακά, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως είναι επίσης σχετικά καλές πηγές.


 MYALAS
 weather_gif
 www.fsa.gr
 topten
 ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ