www.iatreion.gr  ygia.2  169x70_dicapro
 
 
ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ - 26/06/2007

Σακχαρώδης Διαβήτης και άσκηση

Ιδιαίτερα στον διαβήτη η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στο να διατηρείστε υγιής.
Βοηθά την ινσουλίνη να δουλέψει καλύτερα κι αυτό βελτιώνει το σάκχαρο στο αίμα.
Βοηθά να ελέγξετε το βάρος σας.
Χαμηλώνει την πίεση του αίματος (υπέρταση).
Μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση καρδιακών παθήσεων.
Μπορεί να βοηθήσει στην ελάττωση του στρες.

Τι είδος άσκησης πρέπει να κάνω;

  • Περπάτημα
  • Κολύμπι
  • Χορό
  • Αερόμπικς στο νερό
  • Κηπουρική
  • Γκολφ
  • Ποδηλασία
  • Ποδήλατο άσκησης
  • Μηχανή βαδίσματος
  • Επίσης η αύξηση της γενικώτερης φυσικής σας δραστηριότητας βοηθά.

Για πόσο χρονικό διάστημα πρέπει να ασκηθώ;

Το ιδανικό είναι περίπου 30 λεπτά την ημέρα.

Πόσο έντονη πρέπει να είναι η άσκηση;

Δεν χρειάζεται να λαχανιάσετε για να αποκομίσετε τα οφέλη της άσκησης. Στοχεύετε σε μέτρια άσκηση. Αυτό σημαίνει να μπορείτε ακόμη να μιλάτε καθώς ασκείστε χωρίς να κόβετε η ανάσα σας.

Πριν ξεκινήσετε

Προτού αρχίσετε ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης, επισκεφθείτε το γιατρό σας για μια γενική εξέταση (τσεκ-απ).  Ασκηθείτε κλιμακωτά.  Αρχίστε με 5-10 λεπτά και σιγά σιγά φτάστε τα 30 λεπτά ή περισσότερο αν είναι δυνατόν.


Μικρές συμβουλές για την ώρα της άσκησης

  • Πίνετε περισσότερο νερό
  • Για να αποφύγετε την αφυδάτωση, πίνετε περισσότερα υγρά πριν και μετά την άσκηση. Επίσης πίνετε περισσότερα υγρά κατά την διάρκεια κάθε μακράς διαρκείας άσκησης.
  • Τα υγρά μπορεί να είναι νερό, ή κάποιο ρόφημα με ζάχαρη εάν απαιτούνται περισσότεροι υδατάνθρακες. (π.χ. 250 ml κάθε 15 λεπτά ή ένα λίτρο υγρού την ώρα).
  • Φροντίστε τα πόδια σας
  • Φοράτε άνετα παπούτσια με καλή εφαρμογή
  • Πάντα ελέγχετε τα πόδια σας πριν και μετά την άσκηση
  • Έλκη ή άλλες πληγές στα πόδια είναι σοβαρός κίνδυνος για διαβητικά άτομα.  Αποφύγετε την άσκηση που είναι εντατική για τα πόδια (π.χ. τρέξιμο).
  • Ιδανική είναι η άσκηση που βάζει ελάχιστο βάρος ή πίεση στα πόδια
  • ( όπως ποδηλασία σε ποδήλατο άσκησης ή βάδισμα με καλά παπούτσια)

Πάρτε περισσότερους υδατάνθρακες

Μπορεί να χρειαστεί να πάρετε περισσότερους υδατάνθρακες πριν και κατά τη διάρκεια της άσκησης για να προλάβετε την υπογλυκαιμία ( χαμηλό ζάκχαρο στο αίμα).

Περισσότεροι υδατάνθρακες χρειάζονται μερικές φορές και μετά την άσκηση.
Παρακολουθείστε το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα πριν, εάν είναι δυνατόν κατά τη διάρκεια (τουλάχιστον στην αρχή) και μετά την άσκηση για να αξιολογήσετε την ανάγκη για περισσότερο φαγητό.
Συζητείστε την ρύθμιση της ποσότητας του φαγητού με τον διαιτολόγο σας ή τον νοσοκόμο του διαβήτη.

Σημείωση:

Εάν δεν παίρνετε χάπια ή ινσουλίνη για το διαβήτη σας, η ζάχαρη στο αίμα σας δεν θα πέσει κατά την άσκηση. Δεν χρειάζεστε περισσότερη τροφή με υδατάνθρακες.
Ρυθμίστε την ινσουλίνη και τα χάπια
Μπορεί να είναι αναγκαίο να λιγοστέψετε την δόση για την ινσουλίνη και / ή τα χάπια πριν την άσκηση.
Αυτό διαφέρει για κάθε άτομο. Συζητείστε τις κατάλληλες ρυθμίσεις που ταιριάζουν στο πρόγραμμα της άσκησής σας με τον γιατρό ή τον /την νοσοκόμο του διαβήτη.
Χρησιμοποιείτε αντιηλιακό
Όταν ασκείστε στο ύπαιθρο πάντα να χρησιμοποιείτε αντιηλιακό.

Συμβουλή για άτομα με διαβήτη τύπου 1


Εάν ο διαβήτης σας δεν ελέγχεται καλά ( δηλαδή η γλυκόζη στο αίμα όταν είστε νηστικοί ξεπερνά τα 14 mmol/L και υπάρχουν κετόνες στα ούρα), είναι καλύτερα να αποφύγετε την άσκηση μέχρι να ρυθμιστεί η γλυκόζη στο αίμα.
Κάτω από τέτοιες συνθήκες η άσκηση μπορεί στην πραγματικότητα να αυξήσει την ζάχαρη στο αίμα και τις κετόνες στα ούρα.
Συμβουλή για άτομα με διαβήτη τύπου 2
Η τακτική άσκηση είναι σημαντικό μέρος του όλου χειρισμού.
Θα βοηθήσει την ινσουλίνη να δουλέψει πιο αποδοτικά και να βοηθήσει τον έλεγχο γλυκόζης στο αίμα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΡΘΡΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΒΗΤΗ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:

Ε.ΚΕ.ΔΙ.
   NOVO NORDISK ΕΛΛΑΣ


 topten
 www.fsa.gr
 weather_gif
 MYALAS
 dok.1