www.iatreion.gr  peri.1  169x70_dicapro
 
 
ΜΙΑ ΠΑΘΗΣΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ; - 09/05/2007

ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΤΙΔΑ

ΜΙΑ ΠΑΘΗΣΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ;

«Απαιτούνται τα μικρόβια για να εκδηλωθεί
η περιοδοντική νόσος,
αλλά χρειάζεται ένας απληροφόρητος οδοντίατρος
κι ένας αδιάφορος ασθενής
για να απολεσθεί η φυσική οδοντοφυία».
Schlóger

Η περιοδοντίτιδα αποτελεί την κύρια αιτία απώλειας των δοντιών στους ενήλικες. Έχει συνήθως χρόνια πορεία που πολλές φορές περνά απαρατήρητη και η διάγνωση γίνεται όταν η νόσος έχει εξελιχθεί αρκετά.
Είναι απαραίτητος λοιπόν ο τακτικός έλεγχος με σκοπό την έγκαιρη διάγνωση των περιοδοντικών προβλημάτων. Στο 80% των περιοδοντιτίδων η νόσος θεωρείται θεραπεύσιμη και μερικές φορές μέχρι έναν βαθμό αναστρέψιμη.  Ένα ποσοστό περίπου 20% ανήκουν σε κατηγορίες περιοδοντίτιδας οι οποίες παρουσιάζουν χαρακτηριστικά γνωρίσματα επιθετικής και ταχείας εξέλιξης νόσου. Στις περιπτώσεις αυτές η προβλεψιμότητα της θεραπείας ελαττώνεται σημαντικά. Όπως για όλα τα νοσήματα, και για τα νοσήματα του περιοδοντίου σημαντικό ρόλο παίζει η πρόληψη. Η περιοδοντική νόσος μπορεί να προληφθεί αλλά και να αντιμετωπισθεί προσφέροντας στον ασθενή τη δυνατότητα να διατηρήσει τη φυσική του οδοντοφυία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένας μεγάλος περιοδοντολόγος , ο Schlóger, έλεγε: «Απαιτούνται τα μικρόβια για να εκδηλωθεί η περιοδοντική νόσος, αλλά χρειάζεται ένας απληροφόρητος οδοντίατρος και ένας αδιάφορος ασθενής για να απολεσθεί η φυσική οδοντοφυία».

ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΙΤΙΔΑΣ

Η περιοδοντίτιδα εκδηλώνεται με διάφορα συμπτώματα τα οποία δε συνυπάρχουν απαραίτητα όλα στον ίδιο ασθενή και η έντασή τους δε συμβαδίζει πάντα με τη σοβαρότητα της νόσου.

Τα κυριότερα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας
είναι τα εξής:

• Αιμορραγία των ούλων κατά το βούρτσισμα ή αυτόματα
• Κόκκινα και διογκωμένα ούλα.
• Ούλα που έχουν αποκολληθεί από το δόντι ή έχουν υποχωρήσει
• Κινητικότητα δοντιών
• Αλλαγή στη θέση των δοντιών
• Κακοσμία


ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥΡΑ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ-ΠΕΡΙΟΔΟΝΤΟΛΟΓΟΣ

 MYALAS
 dok.1
 ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
 weather_gif
 ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ