Συμπτώματα της δυσλεξίας
Δυσλεξία στην γραφή και στην ορθογραφία
Το δυσλεξικό παιδί:
- Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων του αλφαβήτου και τα γράμματα μέσα στις συλλαβές ή τις λέξεις (ρο αντί ορ ή πα αντί απ κ.α.).
- Κάνει σύντμηση λέξεων (παίζω αντί παίζοντας)
- Αντικαθιστά λέξεις με άλλες (σκλάβος αντί δούλος).
- Παραλείπει συνδετικές λέξεις (ο, το, σε, με, και)
- Έχει ασυνέπεια στην ορθογραφία μιας λέξης ακόμα και μέσα στην ίδια σελίδα.
- Προσθέτει άχρηστα γράμματα στις λέξεις (σπππίτι)
- Παραλείπει γράμματα στις λέξεις (χμα αντί χώμα ή ποτα αντί πόρτα)
- Γράφει λανθασμένα τις λέξεις, πράγμα που οφείλεται σε λανθασμένη ανάγνωση (τώω αντί τρώω).
- Γράφει λανθασμένα τις λέξεις, πράγμα που οφείλεται σε επιρροές διαλέκτου (κατσίκ αντί κατσίκι).
- Αντιστρέφει όλη τη λέξη (ιζαμ αντί μαζί)
- Αντιστρέφει τα φωνήεντα σε μία λέξη (εατός αντί αετός).
- Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων σε μία λέξη (λπένω αντί πλένω).
- Αντικαθιστά τη σειρά των συλλαβών σε μία λέξη (νωπι αντί πίνω).
- Αντικαθιστά γράμματα σε λέξεις που συγχέονται και μοιάζουν φωνολογικά (Θάσος αντί δάσος).
- Δεν τονίζει σωστά ή και καθόλου πολλές λέξεις.
- Χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα μέσα στη λέξη και όχι στην αρχή της (άνεΜος).
- Αναμειγνύει όταν γράφει όρθια και πλάγια γράμματα.
- Όταν γράφει παρατηρείται αστάθεια στο σχήμα και στην κλίση των γραμμάτων.
- Όταν γράφει τα γράμματά του έχουν ακανόνιστα μεγέθη και σχήματα.
- Κάνει κακή χρήση των γραμμών και των περιθωρίων.
από το βιβλίο του εκπαιδευτικού
ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΣΣΕΡΗ
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Θεωρητική προσέγγιση, Παιδαγωγική Αντιμετώπιση
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ |