www.iatreion.gr  peri.1  169x70_dicapro
 
 
ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΗΝ ΓΡΑΦΗ - 12/01/2008

Συμπτώματα της δυσλεξίας

 

Δυσλεξία στην γραφή και στην ορθογραφία


Το δυσλεξικό παιδί:

  • Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων του αλφαβήτου και τα γράμματα μέσα στις συλλαβές ή τις λέξεις (ρο αντί ορ ή πα αντί απ κ.α.).
  • Κάνει σύντμηση λέξεων (παίζω αντί παίζοντας)
  • Αντικαθιστά λέξεις με άλλες (σκλάβος αντί δούλος).
  • Παραλείπει συνδετικές λέξεις (ο, το, σε, με, και)
  • Έχει ασυνέπεια στην ορθογραφία μιας λέξης ακόμα και μέσα στην ίδια σελίδα.
  • Προσθέτει άχρηστα γράμματα στις λέξεις (σπππίτι)
  • Παραλείπει γράμματα στις λέξεις (χμα αντί χώμα ή ποτα αντί πόρτα)
  • Γράφει λανθασμένα τις λέξεις, πράγμα που οφείλεται σε λανθασμένη ανάγνωση (τώω αντί τρώω).
  • Γράφει λανθασμένα τις λέξεις, πράγμα που οφείλεται σε επιρροές διαλέκτου (κατσίκ αντί κατσίκι).
  • Αντιστρέφει όλη τη λέξη (ιζαμ αντί μαζί)
  • Αντιστρέφει τα φωνήεντα σε μία λέξη (εατός αντί αετός).
  • Αντιστρέφει τη σειρά των γραμμάτων σε μία λέξη (λπένω αντί πλένω).
  • Αντικαθιστά τη σειρά των συλλαβών σε μία λέξη (νωπι αντί πίνω).
  • Αντικαθιστά γράμματα σε λέξεις που συγχέονται και μοιάζουν φωνολογικά (Θάσος αντί δάσος).
  • Δεν τονίζει σωστά ή και καθόλου πολλές λέξεις.
  • Χρησιμοποιεί κεφαλαία γράμματα μέσα στη λέξη και όχι στην αρχή της (άνεΜος).
  • Αναμειγνύει όταν γράφει όρθια και πλάγια γράμματα.
  • Όταν γράφει παρατηρείται αστάθεια στο σχήμα και στην κλίση των γραμμάτων.
  • Όταν γράφει τα γράμματά του έχουν ακανόνιστα μεγέθη και σχήματα.
  • Κάνει κακή χρήση των γραμμών και των περιθωρίων.
  • Γράφει αργά.

 

από το βιβλίο του εκπαιδευτικού
 ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΣΣΕΡΗ
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Θεωρητική προσέγγιση, Παιδαγωγική Αντιμετώπιση
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ

 topten
 www.fsa.gr
 weather_gif
 ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
 ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ