169x70_dicapro  ygia.2  www.iatreion.gr
 
 
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑΣ - 12/01/2008

Αντιμετώπιση της Δυσλεξίας

Έχοντας επίγνωση του προβλήματος της δυσλεξίας, πρέπει να ξέρουμε ότι δεν θα λύσουμε οριστικά το πρόβλημα ούτε θα αποκαταστήσουμε πλήρως τη δυσλεξία του μαθητή μας, αλλά θα τον βοηθήσουμε τόσο αποτελεσματικά, ώστε να μπορέσει να παρουσιάσει σημαντική βελτίωση και ένα νέο ικανοποιητικό μαθησιακό προφίλ.

Αυτό θα το πετύχουμε με πληθώρα εξατομικευμένων προγραμμάτων αντιμετώπισης της δυσλεξίας, προσαρμοσμένων στην ηλικία του μαθητή, στο βαθμό και στο είδος της δυσλεξίας. Οσο μικρότερη είναι η ηλικία του δυσλεξικού μαθητή, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχουμε με τα προγράμματα αποκατάστασης και αντιμετώπισης της δυσλεξίας.

Επομένως, όσο γρηγορότερα διαγνωσθεί η δυσλεξία κάποιου μαθητή από τον ειδικό δάσκαλο, ή από κάποιο ιατροδιαγνωστικό κέντρο, η ωφέλεια για το παιδί θα είναι μεγαλύτερη.


Προτάσεις προς τους εκπαιδευτικούς

  • Να επιτρέπετε στους μαθητές σας να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε από τις δυο μορφές γραμμάτων (ίσια ή καλλιγραφικά).
  • Πολλοί δυσγραφικοί μαθητές νιώθουν πιο άνετα με το καλλιγραφικό γράψιμο.
  • Να ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να νιώσουν άνετα χρησιμοποιώντας έναν επεξεργαστή κειμένου σε υπολογιστή. Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν κι από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου να γράφουν τις προτάσεις τους κατευθείαν στο πληκτρολόγιο. Να ενθαρρύνετε τη συνεχή χρήση ενός ηλεκτρονικού ορθογράφου στον υπολογιστή για να μειωθούν τα λάθη κατά τη διάρκεια του γραψίματος.
  • Να βάζετε τους μαθητές να διορθώνουν αυτά που έχουν γράψει και να χρησιμοποιείτε στρατηγικές διόρθωσης. Οι μαθητές ίσως χρειάζονται βοήθεια για να αναπτύξουν επαρκείς τεχνικές διόρθωσης.
  • Να δίνετε περισσότερο χρόνο στους μαθητές για τις γραπτές δραστηριότητες.
  • Αν είναι αναγκαίο να μειώσετε τις γραπτές εργασίες που αναθέτετε στους μαθητές.
  • Να ενισχύετε τις θετικές πλευρές των μαθητικών προσπαθειών.
    • Να δείχνετε υπομονή και να ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να είναι υπομονετικοί με τον εαυτό τους.


Προτάσεις προς τους γονείς

  • Πολλοί μαθητές που έχουν δυσλεξία αγωνίζονται για τις σχολικές εργασίες. Να βοηθάτε το παιδί σας στις εργασίες του αυτές.
  • Να ανταμείβετε την πρόοδο του παιδιού σας.
  • Παραδεχτείτε τις δυσκολίες του παιδιού σας.
  • Να προσφέρετε στο παιδί σας και άλλες δραστηριότητες που αναδεικνύουν τις δυνάμεις και τα χαρίσματά του.
  • Να του προσφέρετε οργάνωση μέσα στο σπίτι.
  • Είναι ωφέλιμο να είστε ενήμεροι του τύπου και της ποσότητας της εργασίας που έχει το παιδί. Οι δάσκαλοι το εκτιμούν, όταν ακούν τους γονείς να ρωτούν για τις σχολικές εργασίες.
  • Αν θεωρείτε ότι το παιδί σας ξοδεύει υπερβολικό χρόνο για τις σχολικές εργασίες, ρωτήστε τους δασκάλους πόσος χρόνος είναι αναγκαίος.
  • Να εξασφαλίσετε στο παιδί, ένα μέρος κατάλληλο για τις εργασίες του, ήσυχο και μακριά από την τηλεόραση. Επιτρέψετέ του όμως αν θέλει να ακούει μουσική σε χαμηλή ένταση.
  • Να ελέγχετε αν το παιδί έχει ολοκληρώσει τις εργασίες του ώστε να γνωρίζετε αν έχει κάποιες απορίες τις οποίες πρέπει να προσπαθήσετε να τις λύσετε.
  •  Πολύ σημαντικό είναι να αποφύγετε να κάνετε τη σχολική εργασία να φαίνεται στο παιδί σαν τιμωρία.
    • Αν το παιδί σας δυσκολεύεται στη γραφή, την ανάγνωση και τα μαθηματικά και απογοητεύεται, σκεφτείτε να ζητήσετε επιπλέον βοήθεια.

 από το βιβλίο του εκπαιδευτικού
 ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΣΣΕΡΗ
Η ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Θεωρητική προσέγγιση, Παιδαγωγική Αντιμετώπιση
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΒΒΑΛΑΣ

 

 MYALAS
 www.fsa.gr
 ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ
 topten
 dok.1