www.iatreion.gr  peri.1  169x70_dicapro
 
 
Συμπτωματολογία - 12/04/2008

γράφει η  ΞΗΡΟΥ ΜΑΡΙΑ
BSc, MSc ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

Συμπτωματολογία
Ένα παιδί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες συναντά τις περισσότερες δυσκολίες στην απόκτηση και καλλιέργεια της Αναγνωσιακής Ικανότητας και της Ικανότητας για Ορθογραφία και στην αυτοματοποίηση των γνώσεων που αποκτά και που αφορούν τη σωστή γραφή των λέξεων (π.χ. γραμματικούς κανόνες)

Έτσι γονείς και δάσκαλοι επικεντρώνουν συνήθως την προσοχή τους στα συμπτώματα που αφορούν την Ανάγνωση και τη Γραφή και είναι επίμονα και μη αναμενόμενα σύμφωνα με την ηλικία και τη νοητική ικανότητα του μαθητή.

Η δυσκολία ενός παιδιού σ΄ αυτούς τους τομείς συνεπάγεται βέβαια κάποιου βαθμού δυσκολία και στα υπόλοιπα μαθήματα. Τα βασικότερα συμπτώματα στην Ανάγνωση και στην Ορθογραφία καθώς και κάποια γενικά χαρακτηριστικά που συνήθως βρίσκουμε σε δυσλεξικά άτομα, είναι τα παρακάτω :

Στην Ανάγνωση
Παράλειψη, Πρόσθεση, Αντικατάσταση, Αντιμετάθεση γραμμάτων, συλλαβών ή και λέξεων.
Ανάγνωση αργή, με δισταγμό, με συλλαβισμό χωρίς νόημα, χωρίς ροή.
Ελλιπής κατανόηση του κειμένου
Χάσιμο της σειράς στο βιβλίο

Στη γραφή
Πολλά ορθογραφικά λάθη, ακόμα και σε λέξεις που έχουν συστηματικά διδαχθεί
Παραλείψεις, προσθέσεις, αντιμεταθέσεις γραμμάτων, συλλαβών, λέξεων.
Καθρεπτική γραφή
Κακογραφία, ακαταστασία, μουντζούρες στο γραπτό, αδικαιολόγητα κενά, κατάργηση των διαστημάτων, απουσία σημείων στίξης, απουσία κεφαλαίων ή παρεμβολή τους ανάμεσα στα μικρά.

 ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ
 topten
 MYALAS
 dok.1
 weather_gif